3 פעולות יומיות שיגדילו משמעותית את קהל לקוחותיך והכנסותיך

ישנן 3 פעולות פשוטות יחסית שאתם יכולים לבצע על בסיס יום יומי שיעזרו לכם לפתח משמעותית את הארגון/העסק שלכם וזאת במידה ואתם עדיין לא עושים אותן.

במידה ואתם מעוניינים לפתח את הארגון/עסק שלכם ולהגדיל את הכנסותיו ישנו דבר אחד שאתם צריכים לזכור ולעשותו וזה לנהל יותר שיחות עם אנשים ובהם לקוחות, לקוחות פוטנציאליים, ספקים, מקורבים, חברים, מעצבי דעת קהל ועוד.

ככל שתנהלו יותר שיחות, וזאת כמובן בתנאי שהן משמעותיות מבחינה עסקית, אתם תגדילו את מספר הלקוחות שלכם וההכנסות שלכם יעלו וזאת מהסיבה הפשוטה שרוב האנשים שמצטרפים למעגל הלקוחות של ארגון/עסק (שאינו חנות מקוונת) עושים זאת לאחר או תוך כדי שיחה עם מנהל/בעל/עובד הארגון/עסק.

בידיעה שניהול שיחות רבות ככל האפשר חשוב לגיוס לקוחות נוספים ולהגדלת ההכנסות של הארגון/עסק, מאמצי השיווק שלכם צריכים להיות מופנים בכיוון זה.

אפרט להלן את 3 הפעולות היומיות שעליכם לעשות בכדי להשיג את מטרת גיוס הלקוחות והגדלת ההכנסות.

סגלו לעצמכם הרגל יומי וכפי שאתם כל יום מצחצחים שיניים, שותים כוס קפה בבוקר, מתלבשים וכו'

צלצלו כל יום ל-3 אנשים שקשורים אליכם באופנים שונים .

סוג ראשון

אנשים שנמצאים בעמדות ובתפקידים שיש באפשרותם להפנות אליכם לקוחות  מתאימים. המטרה היא להציע להם שת"פ של הפניות או מסוג אחר ולבקש כי יפנו אליכם לקוחות שמתאימים לכם.

ככל שתפנו ליותר אנשים כאלו במטרה שיפנו אליכם לקוחות כך יגדל מספר האנשים שיופנו אליכם.

סוג שני

לקוחות עבר. לקוחות עבר מהווים למעשה את המקור הטוב ביותר להגדלת ההכנסות ו/או מספר הלקוחות.

בעלי/מנהלי ארגונים/עסקים רבים טועים בחושבם שהם צריכים לרכז את כל מאמצי השיווק שלהם במציאת לקוחות חדשים שלא נחשפו עדיין לארגון/לעסק שלהם.

עובדה היא כי לקוחות עבר, שקיבלו שירותים או רכשו מוצרים מהארגון/העסק ושנחשפו כבר ליכולות וליתרונות שלו ובוטחים בו, יהיו מוכנים להשתמש שוב בשירותים שלו או לרכוש ממנו מוצרים נוספים.

ישנן מספר אופציות בפניה ללקוח עבר כזה והן להציע לו שירותים/מוצרים נוספים מעבר לאלו שהוא מכיר או רכש מהארגון/עסק, או אם מדובר בלקוח בארגון גדול בו ישנן מספר מחלקות לבקש ממנו את פרטי ההתקשרות של אנשי הקשר במחלקות האחרות בליווי המלצה או ביצוע ההכרות ביניכם.

במידה וישנו קשר טוב עם הלקוח אפשר גם לבקש ממנו הפנייה ללקוחות פוטנציאליים שהוא מכיר בצרוף המלצה שלו עליכם.

סוג שלישי

לקוחות פוטנציאליים. מדובר באנשים שזיהיתם שהם מהווים לקוחות מתאימים ביותר עבור הארגון/עסק שלכם. לצורך יצירת הקשר עם לקוחות פוטנציאליים אתם צריכים להגדיר מיהם הלקוחות הללו, להכין רשימה עם פרטיהם וליצור איתם קשר בדרכים שונות.

השגת פרטי ההתקשרות עימם יכולה להיעשות ע"י חיפוש באינטרנט, במדריכים שונים, ברשתות החברתיות או העסקיות או באמצעות נטוורקינג כאשר אתם פונים לאנשים שאתם מכירים ומבקשים מהם לנסות לאתר באמצעות אנשים שהם מכירים את האדם המבוקש.

במידה וישנה אפשרות להגיע אליהם דרך מכר משותף בקשו ממנו לעשות את ההיכרות ביניכם דבר שיעזור ליצירת קשר טוב יותר.

דרכי  יצירת הקשר

הדרך הטובה והאפקטיבית ביותר ליצירת קשר עם לקוח או לקוח פוטנציאלי היא באמצעות שיחת טלפון ופגישה פנים אל פנים אך לפעמים הדבר לא מתאפשר מסיבות שונות ואז אפשר לשלוח מייל שילווה בשיחת טלפון.

חשוב  מאוד לעשות פולו אפ לשיחת הטלפון או המייל וזאת בשל הנטייה של אנשים לא לקבל החלטות לקביעת פגישה או רכישת מוצר או שרות או החלפת ספק לאחר שיחה או פגישה אחת בלבד.

מחקרים שנעשו בעניין קבלת החלטות כאלו מראים כי החלטה מתקבלת לרוב אחרי מספר אינטראקציות (7-12) כאשר אינטראקציה יכולה להיחשב שיחת טלפון, פגישה, שליחת הצעת מחיר, חשיפה לפרסום מכוון, שליחת הודעת טקסט וכדומה.

סיכום

אם תבצעו כפי שהמלצתי לכם את 3 הפעולות הללו כלומר תנהלו כל יום 3 שיחות טלפון עם אנשים שונים הרי שבשבוע ימים זה יצטבר ל-15 שיחות ובחודש ל- 60 שיחות.

גם במידה ורק 10% מהשיחות הללו יניבו לקוחות חדשים הרי שמדובר ב-6 לקוחות חדשים בחודש שזה מספר לא מבוטל  וכמובן שאם אחוז הסגירות יהיה גבוה יותר אז אתם כבר יכולים לעשות את החשבון מה זה יעשה לארגון/לעסק שלכם מבחינת צמיחה והגדלת ההכנסות.

זכרו להפוך את ביצוע השיחות הללו להרגל יומי קבוע ותיהנו משיעורי צמיחה שלא פיללתם לו.

      מתי דה-קסטרו

Screenshot_12