5 שיטות אפקטיביות לשיווק ישיר

 ינואר 2018

השיווק באמצעות הרשתות החברתיות הוא כיום צו האופנה. כולם מדברים על שיווק בפייסבוק, טוויטר, לינקדאין, אינסטגרם וכדומה. 

כלים שיווקיים אלו הם אמצעים טובים ליצירת מודעות, טיפוח קשרי עבודה ואחרים אך הם לא מספיקים.

כאשר מדובר בשיווק המדיה החברתית אינה מהווה תחליף לשיווק בשיטות הקונבנציונליות הישנות והמוכרות.

שיווק ישיר בלתי אמצעי לאנשים הוא פשוט אחד האמצעים הטובים ביותר לקידום הקריירה או העסק שלכם.

מי שחושב שהוא יכול באמצעות המחשב, מהבית או מהמשרד כשהוא מסתמך רק על המדיה החברתית, לפגוש אנשים ולפתח קשרים עסקיים או חברתיים משלה את עצמו.

למעשה שיטת השיווק האפקטיבית ביותר המקובלת היום היא שילוב של שתי השיטות יחדיו. המדיה החברתית והדיגיטאלית מצד אחד והשיטה השיווקית הקונבנציונלית הישנה- קשר פנים אל פנים, מצד שני.

לאלו מכם ש"שכחו" מה זה השיווק הקונבנציונלי הישן מפורטים להלן 5 שיטות אפקטיביות:

 

  • עזרו לאחרים לפני שתדאגו לעצמכם!

 

כאשר אתם נפגשים עם אדם אחר בנסיבות חברתיות או עסקיות הציעו את עזרתכם. עזרה זו יכולה להתבטא בכל מיני דרכים כגון בנתינת טיפים  מועילים, בהמלצה לראות סרט טוב או קריאת ספר מרתק, בנכונות להמליץ עליו בפני מעסיק או קונה וכו'. 

ברגע שאתם מציעים את עזרתכם אנשים יעריכו זאת וירצו לעזור לכם בתמורה.

בכדי לקדם עוד יותר את תוצאות המפגש אפשר ללוות את המפגש בשיחת טלפון או שליחת אי-מייל.

 

 

  • תעשו הכרויות בין אנשים.

 

אם תעשו הכרות בין 2 אנשים והקשר ביניהם יהיה מניב הם תמיד יהיו אסירי תודה לכם. הדבר עובד גם באירועים שבהם הכרתם את האנשים רק מספר דקות קודם לכן.

 

 

  • תצרו קשר עם אנשים באמצעות בני משפחותיהם.

 

הדרך הקלה ביותר ליצור ולהדק קשרים עם אנשים היא באמצעות בני משפחותיהם.

בד"כ באירועים בהם נפגשים אנשים הם נוטים לדבר על מכרים משותפים ממקום עבודתם או ממקומות אחרים כגון צבא או בית הספר. אם יש לכם הזדמנות מתאימה דברו עם האנשים על בני המשפחה שלהם (בני זוג, ילדים, הורים וכדומה) דבר שיקרב אתכם ויצור קשר טוב יותר. כמובן שאם רק הכרתם מישהו זה עלול להיות מוזר לדבר מייד על בני המשפחה אך ברגע שתהיה הזדמנות מתאימה שאלו אותו לגבי בני משפחתו והציעו את עזרתכם בעניינם.

 

 

  • באם  אתם ביישנים ולא אוהבים לספר על עצמכם התמקדו באחרים.

 

אנשים לא מעטים שונאים נטוורקינג מכיוון שהם ביישניים ואינם אוהבים לדבר על עצמם.  במקרה כזה שאלו את האנשים עימם אתם נפגשים על עצמם. אנשים אוהבים בד"כ לדבר על עצמם כך שאם תשאלו אותם שאלות הם ייהנו לספר ולא יפריע להם שהשיחה מתמקדת אך ורק בהם. יתר על כן למרות שלא תספרו כמעט דבר על עצמכם והם יהיו היחידים שדיברו הם יצאו עם ההרגשה שהתנהלה שיחה מאוד נעימה עמכם.

 

 

  • השתמשו בעקרון פרטו 80/20 לפולו אפ.

 

אם יבדקו כמה זמן אנשים מקדישים לשיווק לשם יצירת קשרים חדשים לעומת הזמן שהם מקדישים  לטיפוח הקשרים עם אנשים ולקוחות שעימם כבר יש קשר יתברר כי יותר מדי זמן , אנרגיות ומשאבים מוקדשים ליצירת קשרים חדשים לעומת אלו שמוקדשים לקיימים. מן הראוי לזכור כי יצירת קשר חדש מניב הינו תהליך ממושך ומורכב שאין שום בטחון שהוא יצדיק את עצמו בסופו של דבר לעומת קשר קיים שבו האנשים כבר מכירים אתכם ואת עסקכם , מודעים למעלותיכם ובוטחים בכם כך שהסיכויים שהם נמנים על לקוחותיכם או ימליצו עליכם בפני מקורביהם גדולים.

מסיבה זו דאגו להקדיש די זמן , אנרגיה ומשאבים  לפולו אפ עם האנשים שכבר יצרתם עימם קשרים.

מתי דה-קסטרו – יועץ עסקי