ייעוץ עסקי אסטרטגי

מטרתו של תהליך ייעוץ עסקי אסטרטגי הוא להגדיר את היעדים של הארגון ומנהליו לטווח הקצר והארוך, להטוות את התוכניות והצעדים הדרושים להשגת יעדים אלו ולהוציאם אל הפועל בהצלחה.

הייעוץ העסקי אסטרטגי כולל את התחומים העיקריים בארגון ובהם הגדרת יעדיו, המבנה הניהולי שלו, שיווק, התנהלות פיננסית, כוח אדם ופיתוח ארגוני.

במסגרת התהליך נבנית תוכנית עסקית או לחלופין תוכנית פעולה ,זאת בהתאם לגודל הארגון, שבה מפורטים היעדים, האמצעים להשגתם, מקורות המימון , לוחות זמנים ואלטרנטיבות פעולה. בנוסף ניתנת תשומת לב לתכנון הפיתוח העסקי של הארגון שבמסגרתו מוגדרים מספר מנועי צמיחה.

תהליך הייעוץ העסקי אסטרטגי מורכב משני שלבים עיקריים והם שלב האבחון ושלב הליווי.


שלב האבחון
השלב הראשון בכל תהליך של ייעוץ עסקי הוא שלב האבחון. הצעד הזה הוא מאוד משמעותי, בעיקר משום שהוא זה שמעניק ליועץ את כל הידע הדרוש לגבי הארגון , יעדיו והאמצעים הפיננסיים העומדים לרשותו.

יועץ מיומן יידע לשאול את כל השאלות הנכונות, לקיים שיחות עם מנהלים ועובדים, למפות את אופי הארגון ואת שיטת העבודה וללמוד את הפעילות העסקית לעומק. שלב זה הינו קריטי משום שבלעדיו לא ניתן לזהות ליקויים, קשיים או אתגרים שדורשים התייחסות וטיפול.

עם זיהוי הבעיות , החולשות והחוזקות בארגון ניתן לבנות תוכנית עסקית או תוכנית פעולה שתהלום את יעדיו וביצועה תביא להשגתם. תוכנית כזו תביא בחשבון גם אתגרים או משברים שאיתם עשוי הארגון להתמודד בעתיד הקרוב או הרחוק.
שלב הליווי
בשלב זה נבנית התוכנית העסקית או תוכנית הפעולה שבמסגרתה מוגדרים היעדים ומתוכננים הצעדים הדרושים להשגתם כולל האמצעים הכספיים ולוחות הזמנים.

לאחר שהתוכנית מוכנה מתחילים בהוצאתה לפועל כאשר תהליך זה זוכה לליווי הצמוד של היועץ.

ליווי זה מתבצע בפגישות פרונטאליות שבועיות וכן בשיחות טלפון עם הנהלת הארגון האמונה על ביצוע התוכנית  כאשר המטרה היא לעקוב מקרוב אחרי אופן ביצועה, בדיקת האפקטיביות שלה וטיפול בבעיות שצצות תוך כדי הביצוע.


לאילו ארגונים הייעוץ מתאים

כל ארגון יכול להפיק תועלת רבה מתהליך ייעוץ עסקי אסטרטגי.

עובדה ידועה היא כי הארגונים המצליחים ביותר במשק וביניהם בנקים, מוסדות פיננסיים למיניהם, חברות היי טק וחברות מדיטק שוכרים מדי פעם את שרותיהם של חברות לייעוץ עסקי אסטרטגי.

כמו כן מספר רב של ארגונים ואנשי עסקים מצליחים משתמשים בשרותיהם של יועצים עסקיים אסטרטגיים באופן רצוף כל השנה.

ואם ארגונים ותיקים ומצליחים משתמשים ביועצים עסקיים אסטרטגיים בכדי לבסס ולשפר את הצלחותיהם, קל וחומר שארגון שאינו מתפקד כראוי ואינו מצליח להשיג את יעדיו העסקיים והפיננסיים שיכנס לתהליך של ייעוץ כזה יוכל להשתפר באופן משמעותי ולהגיע להישגים שהוא לפני כן רק ייחל להם.

מתי דה-קסטרו

די.סי.אם ((DCM ייעוץ ופיתוח עסקי בע"מ