ניהול בתקופת הקורונה

08/12/2020

בשבוע שעבר נערך כנס וירטואלי מטעם מכון הורוביץ לניהול אסטרטגי באוניברסיטת תל-אביב.
בכנס הרצו ראש המכון מר משה צבירן, מר יאיר סרוסי יו"ר מכון אלי הורוביץ, מר אודי אהרוני מנכ"ל להב מאוניברסיטת ת"א וכן מנכ"לים של חברות ידועות ובהם אייל שוחט מנכ"ל סודה סטרים.
הכנס עסק בבעיות ניהול בתקופת משבר הקורונה ובדרכים שחברות בחרו בכדי לצלוח את המשבר ואף לצאת ממנו מחוזקים.

לא אפרט כאן את תכני הכנס ואתרכז במספר מסרים חשובים מהכנס שכל בעל עסק ומנכ"ל חברה יכול לאמץ וליישם בארגונו.
1. רוב המנכ"לים מסתכלים רק על הטווח הקצר ולא על העתיד וזאת טעות ניהולית גדולה.

2. במיוחד בתקופת משבר גדול כמו זה שאנו עוברים כעת צריך לחשוב על הטווח הקצר וגם על הטווח הארוך בו זמנית. כלומר כיצד מתמודדים עם הבעיות המיידיות, מה עושים בכדי לחזור לצמיחה ובניית תוכנית אסטרטגית לשנים הבאות בהסתמך על המציאות החדשה.

3.בעת משבר צריכה להיות היכולת לחדש בקצב מסחרר וזאת בשל משבר שכל יום משנה את פניו.

4. ארגון קטן הוא יותר גמיש ובתקופת משבר יכול לעשות התאמות במהירות ולמצוא פתרונות להתגברות על הבעיות שהמשבר מייצר.

5. למעשה בתקופת משבר ארגון קטן יכול לנצל את ההזדמנויות שהמשבר מייצר ולעקוף ארגונים גדולים ממנו.

6. חשוב שארגון יספק ערך מוסף למוצרים או לשירותים שהוא מספק. דוגמה לערך מוסף כזה סיפק לנו מנכ"ל סודה סטרים שציין כי החברה מספקת לצד המשקאות שלהם מסר חברתי של הגנת איכות הסביבה שבא לידי ביטוי בשימוש של בקבוקים רב שימושיים שאינם תורמים לזיהום הסביבתי שגורמים המתחרים ע"י השימוש בבקבוקי פלסטיק חד פעמיים. כיום עם עליית המודעות לשמירת איכות הסביבה וכדור הארץ המסר הזה הוא בעל חשיבות רבה ותורם לעלייה החדה במכירות של סודה סטרים.

מתי דה-קסטרו
יועץ עסקי ואסטרטגי