מהפכת החדשנות באוניברסיטת חיפה

מה משרד עורכי דין יכול ללמוד ממנה
601/02/21

בשבוע שעבר השתתפתי בסיור מרתק באוניברסיטת חיפה שערך חברי מתקופת השרות הצבאי הפרופסור רון רובין נשיא אוניברסיטת חיפה.

פרופ' רון רובין ששימש בתפקידו הקודם כסגן נשיא אוניברסיטת NYU בניו יורק שטח בפנינו את תוכניתו המהפכנית להפוך את אוניברסיטת חיפה לאוניברסיטה עירונית מתקדמת וזאת בין השאר ע"י הקמת פקולטות חדשות בעיקר בתחומי ההי טק, הרפואה הדיגיטאלית ומדעי הנתונים ובניית הקמפוס בעיר התחתית קרוב למוקדי התעסוקה וחברות ההי טק.

בנוסף הקמפוס שעל הר הכרמל המרוחק מהעיר מחובר בימים אלו ברכבל לעיר התחתית ולקמפוס של האוניברסיטה הנמצא בו.

התוכנית זכתה להתעניינות נלהבת מצד גופים רבים שתוצאותיה גיוס תרומות של עשרות מיליונים והיא נמצאת בשלבים מתקדמים ובקרוב מאוד תפתחנה הפקולטות החדשות.

כתוצאה מהתוכנית של פרופסור רובין הופכת אוניברסיטת חיפה ממוסד אקדמי אפרורי שלא דורג בין צמרת המוסדות האקדמיים במדינה לאוניברסיטה אטרקטיבית, חדשנית ומתקדמת.

ובכן מה הקשר בין התהליך המהפכני שעוברת אוניברסיטת חיפה בהנהגתו של פרופ' רובין לבין פיתוחו והצלחתו של משרד עורכי דין?

התשובה היא חדשנות!

משרד עורכי דין שמעוניין לעשות קפיצה התפתחותית חייב גם הוא לעבור תהליך של חדשנות קרי פיתוח עסקי שיתאים אותו לעידן המודרני ולמציאות העסקית העכשווית.

חדשנות במשרד עורכי דין, גם הקטן שבהם יכולה להתבטא באופנים הבאים:

הכנסת טכנולוגיות חדשות כגון תוכנות ניהול מתקדמות שמאפשרות שליטה טובה יותר על מה שקורה במשרד

פיתוח מנועי צמיחה חדשים כגון כניסה לתחומי התמחות חדשים הנמצאים במגמת גידול

הוספת מחלקות חדשות ע"י הכנסת שותפים מומחים באותם תחומים שמנהלים את המחלקות הללו.

יצירת שיתופי פעולה עם משרדים בחו"ל

שימוש במרכזיה דיגיטאלית

שימוש בשרותי ענן

הכנסה לשימוש של אמצעי תשלום דיגיטאליים

תשלום לספקים בהעברות דיגיטאליות

שימוש באתר המשרד לאספקת מידע ושירותים באופן אוטומטי

שימוש בשעוני נוכחות דיגיטאליים

הכנסה לשימוש של מערכות CRM או ERP

מיקור חוץ של חלק מהשירותים במשרד כגון שירותי מזכירות וארכיב,

שימוש בעורכי דין פרילנסרים

שימוש במומחים לשיווק דיגיטאלי או מסורתי

קיום פגישות מכירה וישיבות צוות ווידאו קונפרנס

שימוש ביועצי חדשנות ופיתוח עסקי

מתי דה-קסטרו- יועץ עסקי מומחה למשרדי עורכי דין