שני אנשי מכירות בתחום הנעליים מגיעים לאפריקה במטרה למצוא שווקים חדשים למוצריהם שם הם נתקלים בהמוני הילידים שהולכים יחפים. הראשון אומר באכזבה "לא נוכל למכור כאן נעליים שהרי כולם פה הולכים יחפים" ואילו השני עונה " מה אתה מדבר, אפשר למכור לכל אחד פה לפחות זוג נעליים אחד" ….
עד כאן הבדיחה:
למעשה שניהם צודקים במידה מסוימת. הראשון צודק מכיוון שאם אין באפריקה תרבות של נעילת נעליים יהיה קשה לפתח מודעות לשימוש בנעליים ואילו השני צודק בראותו את הפוטנציאל במכירת נעליים לכאלו שאין להם עדיין נעליים ושאם יראו להם את היתרונות בנעילת נעליים הם יחלו להשתמש בהם.
בעת תכנון פיתוח העסק והרחבת מעגל הלקוחות שלו צריך לפנות לקהלי יעד שונים. יש לפנות ללקוחות חדשים שבאופן מסורתי הם צרכנים של מוצרים הדומים לאלו של העסק .לקוחות אלו קל יותר לגייס אבל עלות גיוסם יכול להיות יקר מכיוון שהתחרות עליהם גדולה. כמו כן צריך להפנות מאמץ לגיוס קהלי לקוחות חדשים בלתי שגרתיים שאולי יראו בהתחלה כבלתי ניתנים להשגה אך עם מעט מאמץ יתבררו כהשקעה טובה לטווח הארוך.
מתי דה-קסטרו
